
2025. gada 4. jūl.
Dzinēja kapitālais remonts – kad tas ir nepieciešams un ko tas ietver?
Dzinējs ir automobiļa, traktora, laivas vai kādas citas tehnikas vienības sirds. Kad tas sāk zaudēt jaudu, "ēst" pārlieku daudz eļļu vai darboties nestabili, iespējams, laiks domāt par tā kapitālo remontu. Šajā rakstā paskaidrosim, kas ir dzinēja kapitālais remonts, kā tas notiek un kāpēc nevajag baidīties no šī procesa – īpaši, ja to veic pieredzējuši profesionāļi.
Kas ir dzinēja kapitālais remonts?
Kapitālais remonts (jeb "kapremonts") ir visaptveroša dzinēja atjaunošana, lai tas darbotos kā jauns – gan tehniski, gan darbības ilgumā. Tas nozīmē:
Dzinēja izjaukšanu pilnībā,
Nolietoto komponentu nomaiņu (virzuļi, gredzeni, kloķvārpstas, gultņi u.c.),
Virsmu apstrādi (cilindru urbšana, galvas frēzēšana utt.),
Precīzu salikšanu un testēšanu
Mērķis ir panākt, lai motors atkal darbotos bez vibrācijām, bez dūmiem, bez lieka eļļas patēriņa un ar pilnu jaudu.
Kad nepieciešams kapitālais remonts?
Pazīmes, ka dzinējam varētu būt nepieciešams pilns remonts:
Motora kompresija zema visos cilindros,
Motors tērē pārāk daudz eļļas vai "kūp zili",
Trokšņi no dzinēja (klaboņa,klakšķi),
Nestabila darbība, grūti iedarbināms silts motors,
Dzinējs pārkarsēts vai ir bojāta galvas blīve
Svarīgi: Pagaidu risinājumi kā "biezāka eļļa" vai "piedevas" tikai atliek neizbēgamo.
Kā DzinTech veic dzinēja kapitālo remontu?
Mūsu pieredze ar vieglajām automašīnām,laivām,traktortehniku un industriālajiem dzinējiem ļauj veikt kapitālo remontu precīzi, ātri un ar kvalitāti.
1. Diagnostika un dzinēja novērtējums
Kompresijas pārbaude, endoskops
Kļūdu nolasīšana, vizuālā novērtēšana
Defektu saraksts, foto dokumentācija klientam
2. Dzinēja izjaukšana un pārbaude
Cilindru un kloķ-klaņa mehānisma nodiluma pārbaude
Gāzu sadales mehānimsa nodiluma pārbaude,
Galvas pārbaude (spiediena tests, plakne),
Eļļošanas sistēmas komponenšu pārbaude,
Degmaisijuma sagatavošanas sistēmas vizuāla pārbaude,
Apkares mezglu pārbaude
Defektācijas akta sastādīšana
3. Tāmes sastādīšana un saskaņošana ar klientu
Tiek sagatavota tāme ar visām nepieciešamajām detaļām,
Kur tas ir iespējams tiek piedāvāti vairāki risinājumi (detaļās nomaiņa/remonts)
Saskaņošana ar klientu
4. Komponentu atjaunošana vai nomaiņa
Cilindru bloka, galvas remonts
Ja nepieciešams - virzuļu nomaiņa, kloķvārpstas slīpēšana
Gultņu, blīvju, ķēžu, zobratu, siksnu ,u.c detaļu nomaiņa
5. Salikšana un testēšana
Precīza salikšana atbilstoši ražotāja specifikācijām
Iedarbināšan, noplūžu un vibrāciju tests
Cik maksā dzinēja kapitālais remonts?
Cena ir atkarīga no dzinēja veida, bojājumu apjoma un detaļu pieejamības.
Parasti cenas svārstās:Vieglajiem auto no 650 - 3000 eur
Traktoriem,busiem no 800 - 4000 eur
Industriālajai tehnikai, laivām 1000-9000 eur
Cena tiek precizēta pēc apskates. Katram klientam tiek sagatavota individuāla tāme.
Padoms: Kapitālais remonts bieži izmaksā mazāk nekā lietots motors ar nezināmu vēsturi.
Garantija un uzticamība
DzinTech sniedz veiktajiem darbiem un detaļām garantiju.
Sniegsim arī iebraukšanas ieteikumus pēc remonta (eļļas maiņas, slodzes u.c.).
Biežāk uzdotie jautājumi
Cik ātri tiek veikti remontdarbi?
Parasti 5–20 darba dienu laikā, atkarībā no detaļu pieejamības un noslodzes.
Vai iespējams atjaunot arī vecākus dzinējus (80.–90. gadu auto, traktorus)?
Jā, mums ir pieredze ar vecākiem VW, Audi, BMW, Mercedes,Perkins, Cummins, Kubota, Deutz dzinējiem.
Vai iespējams nodot tikai motoru, ne visu auto?
Jā – klienti bieži atved tikai dzinēju no izjauktas laivas vai traktora.
Pieraksties konsultācijai jau šodien!
Neatliek kapitālo remontu uz "kad būs pavisam slikti". Agrāka pārbaude bieži ļauj samazināt izmaksas un novērst neatgrezieniskus bojājumus.
Zvani: +371 20700661
Raksti Whatsapp
Vai raksti uz epastu info@dzintech.lv